Saturday 9 February 2013

Teringat

assalam...
hari ni aku tetiba teringat kat sorang kawan lama aku. nama dia Hillmi. dia muda 4 tahun dari aku. sekarang umur dia 17 tahun. aku tak tahu dia buat apa sekarang ni. dulu, time aku jadi member dia, aku study kat mj. aku student form 6 masa tu, and Hilmi dak tahfiz kat mj, masa tu dia baru form 2. hehhe... aku rasa sekarang ni dia kat smakj kot. sebab kat mj bebudak tahfiz just 3 tahun jeq kat situ.

actually, aku nak mintak maaf kat dia. bukan kat dia jeq, tapi kat semua sahabat-sahabat aku yang pernah mengenali diri ini. terkadang, kita mudah melafaz kata dan janji dengan orang kat sekeliling kita. kononnya nak jadi kawan mereka juga sahabat mereka dunia akhirat. namun, akhirnya kita ditakdirkan terpisah. bila dah terpisah, mungkin doa saja yang mampu diiringi untuk semua sahabat yang pernah mewarnai hidup  ini. namun jauh di sudut hati ini, masih tersisa rasa inginkan pertemuan buat kali kedua setelah terpisah lama.

aku ingat lagi, Hilmi pernah cakap dengan aku, 'selemah-lemah manusia adalah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu adalah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah di cari'... tu sebenarnya kata-kata Saidina Ali r.a. hanya saja hilmi pinjam kata-katanya.

dan aku harap aku bukan tergolong dalam kalangan orang yang mensia-siakan sahabat yang Allah anugerahka kepada aku... aku hanya terpisah dengan sahabat-sahabat aku dan bukan kerana aku ingin mengabaikan diorang.

kepada Hilmi, akak harap Hilmi sihat selalu, jangan nakal-nakal lagi.. ehehe... thanks sebab bagi akak buku PENENANG JIWA. panjang umur, murah rezeki in shaa Allah akak harap kita dapat bertemu semula even secara tak sengaja. huhhu... akak minta maaf sebab lama tak contact Hilmi. Hilmi pun selalu tukar number phone kan, akak tak tahu dah yang mana satu number Hilmi yang still active. hehhe...

ok la, tu jeq untuk coretan kali ni.... wassalam... peace yaw!


8 comments:

  1. Replies
    1. Hilmi laa... haha.. haleem ue nme bapak sedare aq.... hahaha

      Delete
    2. pakcik aq ue mmg encem.. tngok r cpe anak sdare dy... ^____^

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. wah...aken shizukesa...sebak aku baca entry ko ni..hahaha..harap kita semua dapat berkumpul lagi macam dulu..rindu korang...

    ReplyDelete