Monday 21 January 2013

rindu zaman sekolah

bila duduk-duduk kat rumah ni, kadang fikiran melayang mengimbau kenangan zaman sekolah... betapa aku rindu nak kembali ke zaman persekolahan. dulu aku sekolah kat SMA Bandar Tenggara, dari form 1 sampai la form 5. aku form 6 kat Ma'ahad Johor. aku sukakan zaman persekolahan, aku suka jadi budak sekolah... aku tahu x ramai yang suka jadi budak sekolah, aku pernah dengar ada bebudak yang x sabar nak habis sekolah. aku pulak yang da habis sekolah rindu sesangat nak kembali ke zaman sekolah... eheh.. nak tahu sebab ape aku suka jadi budak sekolah? x nak tahu? sokey, tapi aku tetap nak bagi tahu gak. ahaha... korang ce fikir, masa zaman sekolah, (bagi aku la kan) kita gembira jeq, bebas dan kurang fikir pasal tanggungjawab. kita xde masalah besar yang nak difikirkan. jz belajar, seronok dengan kawan-kawan. sebab tu best jadi budak sekolah ni. eheh... aku dapat jumpa kawan-kawan 'sekepala' aku dekat sekolah. aku tak stay hostel, member2 aku ramai yang stay kat hostel. yang x stay hostel jz aku, syma, lin, anas, solehah, err sapa lagi ek? eheh, lupa suda... huhu...
aku pernah baca komik Zint. lepas tu aku suka kat kata-kata Zint yang berbunyi...

ketika zaman sekolah
kita gembira selalu
bebas dan kurang fikirkan tanggungjawab,
lepas habis sekolah
semuanya berubah,
kita mula cari kerja
cari kehidupan...
masing-masing dengan hal masing-masing...
hidup setiap hari
sentiasa berulang dan terus berulang
sungguh membosankan...
malah, cuti pun hanya beberapa hari
tak lama, taka macam cuti sekolah...
percayalah, akan tiba harinya
dimana suatu impian akan menjadi kenyataan!
hidup ini banyak betul pengalaman dia..
setiap orang ada langkah masing-masing..
hari-hari yang berlalu
akan terus kekal sebagai memori,
dengan memori ini kita akan belajar
menghargai apa yang telah kita miliki
untuk kita terus dewasa...
kita warnai langit
dengan tangan kita sendiri...
selagi jantung ini terus berdegup
mimpi..
persahabatan..
keberanian..
segala-galanya..!
akan terus diabadikan dalam jiwa ini,,
selamanya... ~Zint

# dan bagi aku, walaupun aku lama x berjumpa kawan-kawan sekolah aku dulu, aku tetap sayangkan diorang. ada jugak plan nak wt reunion, tapi masing-masing makin busy, cuti pulak x sama. huhu... tapi, aku harap sangat dapat jumpa balik ngan semua kawan satu sekolah aku... yang biasa contact aku tu ada la 5, 6 orang... at least x de la aku lost contact ngn mmbe2 aku... hehhe... rindu kt diorang ni aku tak tahu nak umpamakan macam apa, sebab lama sangat tak jumpa... huhuhhu... eh, kat sini da nak maghrib la... nanti lain masa aku membebl lagi k kat sini... daa dulu... papai.. assalam... ^______^

No comments:

Post a Comment