Wednesday 7 October 2015

STAN

hai. assalamu'alaikum.

*senyum

musim jerebu gini, eloklah kalau lepak dalam rumah.
ok, aku bukan nak cerita pasal jerebu.
aku nak citer pasal STAN.
Stan ni nama kartunis. atau nama lain dia, Topan (kalau tak silap aku)
dulu masa majalah Blues Selamanya masih wujud, along aku selalu beli majalah tu.
aku pulak tukang baca.
aku paling suka kartun / komik yang kartunis Stan hasilkan.
sebabnya, komik yang dia hasilkan berkaitan misteri, sains fiksyen.
ada satu siri komik dia dalam majalah tu yang aku suka sangat.
tajuk komik tu MISSING by Stan.
best citer dia.
heee...
tetibe rindu nak baca komik yang Stan tu buat.
taktau lah kartunis tu masih aktif lagi tak dalam dunia komik.
tapi selain sukakan tema misteri utk komik yg dia buat, artwork dia pun cun jugak.

ok lah. tu je utk entri kali ni.
aku ni mana la geti bebel panjang berjela.
eheh.
keep calm & s e n y u m
salam dari dasar hati.


sumber: encik Google

2 comments:

  1. Terima Kasih . . .
    STAN tu management dept.BS yang sendiri bubuh

    ReplyDelete
  2. MISSING mengisahkan beberapa individu yang pergi menyelidik serta menginap disebuah istana lama... Antara nama2 karakter yang masih dalam ingatan hingga kini ialah Harry..Henry..Ann...... Ann tu wife kepada Harry dan Henry pula ada scandal/complot sama Ann untuk bolot "artifak" yang tersembunyi dalam istana... at last Harry terbunuh diserang oleh "entiti" yang menjadi penunggu tegar istana lama itu selepas bertungkus lumus berusaha menyelamatkan beberapa rakan yang terjerat di istana tersebut .... Basically....idea/ilham kisah MISSING ini sedikit sebanyak based on filem Hell Night(1981)...filem yang ditonton ketika usia 8-9 tahun dan komik tak rasmi yang juga berdasarkan plot serupa filem itu dihasilkan pada tahun 1996..,MISSING adalah olahan semula dari skrip/enigmarism komik asal 1996 itu

    ReplyDelete